Hemstädning

Enkelt och rent

Som kund hos oss är det du som bestämmer vad som ska städas och i vilken omfattning. Meningen är ju att du ska njuta av att ha rent och snyggt på dina villkor men att vi står för kunskapen och utförandet. Du bestämmer omfattningen av din hemstädning tillsammans med oss. Alla moment är tydliga och genom vår checklista är det lätt för vår städare och dig som kund att kontrollera vad som är utfört.

Alltid samma städare

Du vill veta vem du släpper in i ditt hem och att det är någon du kan lita på, därför har du alltid samma städare. Vår personal ska ha bra referenser när de anställs och självklart inte finnas med i brotts-registret.

Kollektivavtal

Vår personal är navet i vår verksamhet och vår verkliga tillgång. Vår personalomsättning är mycket låg beroende på att vi har noggranna rekryteringsrutiner och noggrann urvalsprocess. Alla nyanställda genomgår en utbildning och har en handledare med sig vid de första uppdragen för att kvalitetssäkra städningen. Bra med personal som trivs och bra för våra kunder som alltid har samma städerska. Assista tecknar kollektivavtal med Almega Hemserviceföretagen.

Ditt startpaket

Som kund till återkommande hemstädning i Stockholm och Malmö ingår, vid behov, ett startpaket med microfiberdukar. Med rätt utrustning på plats kan våra städare göra ett proffsigt jobb och mellan våra besök underlättas även din städning.

Rengöringsmedel ingår

Vid återkommande hemstädning ingår rengöringsmedel som uppfyller våra hårda krav. Produkterna är märkta med Svanen och EU Ecolabel och är framtagna för proffesionellt bruk. Städerskorna har med sig rengöringsmedlen i färdiga och rätt doserade behållare speciellt anpassade för för hemstädning.

Uppföljning av hemstädning

Kontakten med din städare är viktig men vi jobbar även med ett kontinuerligt uppföljningssystem.

Efter varje städning kommer du att få ett sms som du enkelt svarar på genom att trycka ”2” om du vill bli kontaktad . Vi hör av oss snarast på telefon och lyssnar på dina frågor och synpunkter och om du inte är nöjd så löser vi problemet.

Självklart går det bra att nå oss direkt via telefon eller e-post.

Dina nycklar samt sekretess

Vi på assista vet vad trygghet betyder för våra kunder, därför har vi mycket tydliga säkerhetsrutiner.

Nycklar

Innan din första städning får du en kvittens på överlämnad nyckel med id-nummer.
Din nyckel märks upp med en polisbricka samt vår företagsadress. Din städare undertecknar ett internt kontrakt med tydliga rutiner gällande ansvar och rutiner.

Sekretess

Att släppa in utomstående i sitt hem är att visa ett stort förtroende. Innan din första städning upprättar vi ett sekretessavtal. I avtalet förbinds våra anställda att inte delge utomstående information om inventarier, konstföremål eller koder till larmcentraler.